Wystąpienie Piergiorgio Confalonieri (1)

Właśnie mianowano mnie postulatorem w sprawie kanonizacji Sługi Bożego Giuseppe Lazzatiego. Wielu już jest świętych, ale lista oczekujących jest również bardzo długa. Sługa Boży Giuseppe Lazzati oczekuje teraz na wydanie w jego sprawie dekretu o heroiczności cnót i opinii świętości. I wszyscy mamy nadzieję, że zostanie on wydany jak najszybciej.
Kilka tygodni temu, a dokładnie na początku maja, Kongregacja Spraw Świętych obchodziła 40. rocznicę ustanowienia. Z tej okazji zaproszono wszystkich postulatorów i - choć to niewiarygodne - znalazłem się wśród nich i ja. Była liturgia w bazylice św. Piotra i spotkanie w Auli Pawła VI. Starałem się, jak to jest zadaniem postulatora, okazać należny szacunek prefektowi który, ujawniam to dzisiaj, kiedy mu powiedziałem że jestem nowym postulatorem w sprawie kanonizacji Sługi Bożego Giuseppe Lazzatiego zapewnił: „Sprawa postępuje naprzód”. Potem przywołał mnie jeszcze raz do siebie i powtórzył: „ Sprawa postępuje naprzód”.
Uważam, że to wiadomość, która cieszy nas wszystkich. Miejmy nadzieję, że rychło wydany zostanie dekret o heroiczności cnót Lazzatiego i przyznany mu zostanie tytuł Venerabilis.